وبلاگ

6 مزیت لوله های پلاستیکی (سبز یا سفید) در لوله کشی

مزایای استفاده است لوله پلاستیکی

تاریخ بروزرسانی: 1401/03/31

لوله های پلاستیکی(سفید یا سبز) از پلاستیک کوپلیمر تصادفی پلی پروپیلن ساخته شده اند و معمولا یک لوله استوانه ای و مستقیم هستند. سبک وزن هستند که حمل و نقل آنها را آسان می کند و معمولاً در رنگ های سبز و سفید ارائه می شوند. لوله‌های پلاستیکی به داشتن دیواره‌هایی ضخیم‌تر از لوله‌های PVC نیز معروف هستند. سیستم لوله کشی PPR همراه با اتصالات، شیر، دستگاه فیوزینگ و سایر لوازم جانبی است که برای هر اندازه لوله موجود است. استفاده از آنها بی خطر بوده و غیر سمی هستند، به همین دلیل لوله پلاستیکی بهترین انتخاب برای سیستم های لوله کشی آب آشامیدنی است.

چرا از لوله پلاستیکی استفاده کنیم؟

روندهای تاریخی نشان می دهد که لوله های پلاستیکی به راحتی توسعه می یابند و تعدادی از تحقیقات در مورد ساخت و معماری آنها در حال انجام است. از این رو، لوله های پلاستیکی PPR به نظر می رسد که در آینده ارتقاء بیشتری پیدا کنند و تدارکات بهتری نیز دریافت کنند.

لوله های پلاستیکی PPR و اتصالات لوله در تعدادی از پروژه های مسکونی و تجاری و در مناطقی مانند زهکشی، تخلیه آلودگی، آبیاری، گرمایش، معدن و صنایع دارویی استفاده می شود. روند فعلی نشان می دهد که لوله های PPR روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و تولید و مصرف آنها به طور پیوسته با سرعت 10 تا 15 درصد افزایش می یابد. لوله های PPR با توجه به قیمت تمام شده خود یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای انتقال آب هستند.

لیست قیمت لوله و اتصالات نیوپایپ

مزایای لوله های پلاستیکی در لوله کشی

بیایید نگاهی اجمالی به مزایای لوله های پلاستیکی برای آب آشامیدنی و چرایی ایمن تر بودن آن بیندازیم.

1. سطح داخلی صاف

مزایای استفاده از لوله پلاستیکی

در مقایسه با سایر انواع لوله های سنتی، لوله های پلاستیکی دارای دیواره یا سطح داخلی بسیار صاف هستند. به دلیل صاف بودن دیواره ها، لوله ها فقط در مورد مقاومت اصطکاکی تأثیر کمی دارند. همچنین فشار را در حین انتقال و توزیع سیال کاهش می دهد. از طرف دیگر، لوله‌های PPR بر خلاف لوله‌های فلزی پوسته پوسته نمی‌شوند، به همین دلیل این گزینه برای آب آشامیدنی مطمئن‌تر است.

لیست قیمت لوله و اتصالات آذین

2. خدمات طولانی مدت

ما یک سیستم لوله کشی می خواهیم که ایمن باشد و به غیر از ایمن بودن، می خواهیم عمر طولانی داشته باشد. برای بیش از 50 سال، سیستم لوله کشی پلاستیکی عملکردی بوده و هنوز هم آن محدوده وسیع دما را دارد. می تواند دمای گرم را تحمل کند و در عین حال می تواند دمای سرد را بدون ایجاد ترک یا شکستگی که منجر به نشت آب می شود، تحمل کند.

3. مقاومت در برابر گرما و سرما

مزایای استفاده از لوله پلاستیکی

لوله پلاستیکی به عنوان یک سیستم لوله کشی همه‌کاره برای آب آشامیدنی طراحی شده است که می تواند در صنایع مختلف مانند بیمارستان ها و هتل ها استفاده شود. و سیستم لوله کشی PPR دارای مقاومت حرارتی خوبی است که می تواند تا 80 (و بالاتر) درجه سانتیگراد برسد. همچنین می تواند در برابر دماهای سرد مقاومت کند، عمدتاً نصب هایی در هوای سرد که در آن لوله های دیگر مستعد آسیب هایی هستند که باعث نشت آب می شود. به همین دلیل PPR بهترین انتخاب برای آب آشامیدنی است.

4. مقاومت در برابر سایش

لوله های پلاستیکی در برابر سایش ناشی از ذرات سخت مقاومت بالایی دارند. ملک تضمین می کند که آنها عمر طولانی دارند. لوله‌های PPR همچنین به زمان نصب بسیار کمتری نیاز دارند و در برابر فرآیند الکترولیز مقاومت می‌کنند، که به هر سیستم لوله‌کشی داخلی آسیب می‌رساند.

5. رسانایی کم

لوله ها رسانایی حرارتی بسیار کمی دارند، از این رو برای سیستم های تامین آب سرد و گرم ایده آل هستند. آنها در ساختمان های مدرن همراه با سیستم های عایق پشم شیشه مورد استفاده قرار می گیرند و این دو با هم باعث بهره وری انرژی بیشتر می شوند.

لیست قیمت لوله و اتصالات نیوفلکس

6. غیر مضر

مزایای لوله سبز

مواد شیمیایی سمی که از منبع آب ما می آیند تهدیدی برای سلامتی ما هستند، اما لوله ها و اتصالات ساخته شده از PPR مواد خام بی ضرری هستند. بنابراین، مواد سمی که بر سلامت افرادی که از آب آشامیدنی از آن می‌نوشند، تأثیر نمی‌گذارد. و نه تنها برای بدن ما بی خطر است، بلکه برای محیط زیست نیز بی خطر است. از آنجایی که آنها غیر سمی هستند، هرگونه تولید یا نصب سیستم لوله کشی پلاستیکی باعث آلودگی نمی شود.

به طور کلی، لوله های PPR ایمن تر هستند و مزایای بیشتری نسبت به لوله های فلزی دارند، به همین دلیل PPR برای آب آشامیدنی ما مناسب است. از این گذشته، ما می خواهیم خانواده ما در عین حال امن و سالم باشند.

لوله نیوپایپ پنج لایه گیتی پسند

لوله سه لایه PP.R سفید آذین 

لوله تک لایه سفید آذین

جمع‌بندی

امیدواریم این مقاله به شما در تصمیم گیری در مورد لوله هایی که برای آب آشامیدنی استفاده می کنید کمک کرده باشد.

لوله های PPR و اتصالات لوله های PPR جدیدترین روند در صنعت ساختمان هستند. لوله‌های PPR نسبت به لوله‌های معمولی مانند لوله‌های فولادی، چدنی یا سیمانی مزایای زیادی دارند. لوله های پلاستیکی دارای یک دیواره داخلی بسیار صاف هستند و از این رو مقاومت کمی در برابر جریان سیال یا آب دارند. لوله های پلاستیکی نیز ضخامت کمتری دارند و حجم سیال بیشتری را در مقایسه با لوله های سیمانی فراهم می کنند.

اگر به دنبال سیستم لوله کشی PPR و سایر مصالح ساختمانی برای کارهای بعدی خود هستید، می توانید از محصولات لوله و اتصالات فروشگاه پاساب دیدن کنید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *